Je ziet meteen exacte resultaten

Je ziet hoe veel mensen klikken, hoe veel je verkoopt, etc.

Daardoor kan je verschillende versies van advertenties maken, ze allemaal laten draaien en gewoon kijken welke de beste is! Op die manier kan je heel duidelijk je advertenties optimaliseren.

Da’s super krachtig: als ik een klant help met zijn advertenties, kan ik zwart op wit tonen; kijk, je hebt 2000 euro advertenties betaald en dat heeft je 6000 euro opbrengst opgeleverd.

Je kan super-precies klanten aanspreken

Facebook en Google geven je de middelen om exact te bepalen welk soort mensen je wil aanspreken, zodat je je advertenties alleen toont aan mensen die het waarschijnlijk zullen apprecieren.

Je kan mikken op een locatie, op een interesse zoals “make-up producten” of zelfs op mensen die een bepaalde pagina liken.

Het systeem optimaliseert voor jou, automatisch

Sociale netwerken hebben hetzelfde doel als jij: relevante dingen tonen aan mensen. Dus ze gaan zelf meten en testen en je advertentie meer richten op mensen die het interessant zullen vinden. Dat gaat vanzelf, bij elke advertentie, zonder dat jij iets moet doen.

Je kan opvolgen met leads

Je hebt de mogelijkheid om, op basis van hoe mensen interageren met je reclame, precies naar die mensen acties te ondernemen. Bijvoorbeeld, iemand die je pagina heeft bezocht maar geen aankoop heeft gedaan, kan je een advertentie tonen met 10% korting.

Zij weten wie je klanten zijn (lookalike)

Je kan letterlijk zeggen: toon deze advertentie aan mensen precies zoals mijn bestaande klanten. Je stuurt een lijst door van je klanten en Facebook & Google gaan op zoek naar mensen die dezelfde interesses, dezelfde locatie, hetzelfde gedrag hebben maar nog niet je klant zijn. Dit is echt de allergemakkelijkste manier om te beginnen adverteren: hey Facebook, toon dit eens aan mensen die exact zijn zoals mijn klanten!

Leave a Reply